tisdag 27 september 2011

arbetskrav och anatomi

Nu har jag äntligen klarat "arbeidskravet". Det känns hur skönt som helst. Vi har tre arbetskrav före jul, och vi måste klara minst två av dem för att alls få skriva examen. Denna gång hade vi om cellen och nervsystemet, och det känns jättebra att jag har klarat det nu och kan lägga min tid på annat (läsa om cirklulationssystemet och blodet) Tycker jag inte gör annat på dagarna än är i skolan, läser anatomi och tränar. Men efter jul blir det lugnare för då åker vi iväg på praktik! Ser riktigt fram emot praktiken och jag har tur som får göra min praktik här i Namsos.

Boken vi har i anatomin nu är jättesvår. Har beställt en bok som skall vara lite lättare som kan vara bra att börja läsa på före jag lägger tid på alla små detaljer. Hoppas den kommer snart så jag får känna mig lite klokare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar